Deze week kopt ons reclame vakblad de Adformatie: “kijker zapt massaal reclame weg”. Ik weet niet hoe het met u staat, maar wij zijn helemaal van slag. Dit kunnen ze niet menen?! Laat staan dat er cijfers zijn die deze boute uitspraak staven.
Maar wat schets onze verbazing. Er zijn wel degelijk cijfers die deze vernieuwende en voor ons compleet uit het niets komende stelling bewijzen.
De Telegraaf, u kent ze van hun nieuwe omroep (een krant alleen, is anno 2009 niet genoeg), heeft onderzoek gedaan. Daaruit blijkt dat 35% van de tv-kijker altijd zapt tijdens een reclameblok, 62% dat soms doet en slechts 7% van de ondervraagden kijkt aandachtig naar de door ons zorgvuldig in elkaar geknutselde reclamespotjes.
Het is dus echt waar! Consumenten wachten niet langer met een grote bak popcorn op hun schoot tot het reclameblok er aan zit te komen. Ze plassen niet langer tijdens de derde herhaling van As the world turns en laat staan dat ze wakker blijven voor een nacht lang aaneengeschakelde reclameblokjes.
Hoe moet dit verder? Ik weet het echt even niet. Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel procent van de lezers van een krant liever printadvertenties leest, dan artikelen?
vrijdag 10 april 2009
Adformatie; geen informatie!
Labels:
adformatie,
blok,
blokjes,
brand new telly industries,
massaal,
onderzoek,
reclame,
telegraaf,
tv-kijkers,
weg,
zappen,
zapt
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten