In een campagne van Achmea stellen de zorgzame marketeers van de verzekeraar ons, Nederlanders, de vraag: “Bestaat er ook maatschappelijk onverantwoord ondernemen?”.
Verbazing maakt zich van mij meester. Vragen ze dit echt?
Hoe kun je dat nou vragen terwijl de VN twee weken geleden nog een rapport uitbracht waarin duidelijk staat te lezen hoe groot de problemen rondom kinderarbeid zijn. Een rapport vol grote internationale merken die nog steeds gebruik maken van vlugge kindervingertjes om sportschoenen, kogellagertjes en batterijen in elkaar te zetten.
Helaas Achmea, maatschappelijk onverantwoord ondernemen bestaat! Dus misschien in een volgende uiting niet meer zo naïef. Beter nog; doe er wat aan, dat ontzorgt pas echt!
woensdag 6 mei 2009
Achmea in de ontkenningsfase.
Labels:
Achmea,
maatschappelijk,
naief,
ondernemen,
ontkenningsfase,
onverantwoord
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten